+48 732 799 879 kliknij i zadzwoń    Warszawa       kontakt@mikjafaszcza.pl

Co to lead? Co zyskujemy

co to lead

Do wykonania strony oczekuję: Zakładając firmę, naszym celem jest zyskanie jak największa ilość Klientów. Obecnie mocno rozwinął się e-marketing, jednak duża część przedsiębiorstw jeszcze korzysta z tradycyjnych metod. Istnieje powiedzenie, „nie ma Cię w social mediach to nie istniejesz”.

Moi klienci w 99 procentach są pozyskiwani z internetu, chociażby adres oraz usługę pozyskują z google. Powstał nowoczesny marketing internetowy, który korzysta z innowacyjnych narzędzi określony terminem lead.

Co to jest lead?

Potocznie lead zawiera dane o naszym potencjalnym kliencie, pokazuje nam, że jest wstępnie zainteresowany naszą ofertą sprzedażową. Wiemy to, gdyż klient pozostawia nam np: imię, adres email, telefon i inne dane, o jakie możemy poprosić.

Otrzymujemy także informacje o jego potrzebach zakupowych, o zachowaniach na stronie oraz wszelkie inne, które mogą być cenne podczas przygotowywania oferty sprzedażowej oraz negocjacji.

Gdy mamy te dane, dział sprzedaży może lepiej dopasować ofertę co zwiększa potencjalną chęć nabycia produktu lub usługi mu oferowanej.

Znajomość oczekiwań od klientów pozwala przygotować lepszy lead, co zwiększy zainteresowanie potencjalną usługą, czy produktem.

Lead sprzedażowy –  to konsument, jednostka lub firma, która jest potencjalnie zainteresowana danym produktem bądź usługą.

Aktywne (tzw. lead generation) ich celem jest budowanie listy e-mailingowej, na ich dane możemy kierować wszelkiego rodzaju oferty oraz tzw. Leady sprzedażowe. To bardzo ważny aspekt w pozyskiwaniu potencjalnych zainteresowanych naszym produktem/usługą. Cały proces pozyskiwania i zarządzania leadami ma na celu konwersję zainteresowania konsumentów ofertą danej firmy na konkretne decyzje zakupowe. Na liście zazwyczaj znajdują się nasi potencjalni klienci, którzy w danym momencie nie kupili z jakichś przyczyn. Przyjmuje się, że klient chętny do zakupu to ten, co miał kontakt z daną firmą minimum 5 razy.

Co zyskam na generowaniu leadów sprzedażowych:

  • większa skuteczność działań marketingowych i sprzedażowych,
  • zwiększenie liczby klientów,
  • zmniejszenie kosztów reklamy i promocji,
  • automatyzacja procesów.

Jak pozyskać leady?

Tu warto zastanowić się nad rodzajem branży. Sprzedaż produktów spożywczych, czy usług medycznych wymagają odpowiednio przygotowanej oferty i lead magnetu. Wśród popularnych metod pozyskiwania leadów są: telemarketing, czyli rozmowy telefoniczne; eventy angażujące odbiorców, a także mailing, czy content marketing.

Lead generation to jedno z najbardziej skutecznych metod dotarcia do klienta.

Jak się przygotować ? Podstawą jest odpowiednio przygotowana strona i wypozycjonowania, czy stworzenie langing Page, który służy go pozyskiwania danych kontaktowych. W celu zachęcenia klienta do pozostawiania danych kontaktowych należy stworzyć tzw. Lead magnet.

Najczęściej lead magnetem są darmowe e-booki, darmowy webinar, rabat na usługi/produkty. Jednym słowem dajemy coś za darmo, w zamian za zostawienie kontaktu do siebie. Pozyskane w ten sposób leady wyróżniają się największym współczynnikiem konwersji.

Media społecznościowe-content marketing czy mailing.

Zautomatyzowane wysyłanie maili do potencjalnych klientów to kolejny sposób tzw. cold mailing, Baza takich adresów może powstać w różny sposób, np. poprzez budowę listy subskrybentów newslettera. Można ją utworzyć za pomocą np. mailer lite, get responder, getall i inne. Moim ulubionym jest Mailer lite, gdyż mogę go wdrożyć, nawet jak nie mam budżetu na droższe bardziej zautomatyzowane narzędzia. Do 1000 subskrybentów jest za darmo. Jeśli poszukujesz świetnie rozbudowanego narzędzia polecam getall. Narzędzi do generowania kontaktów, takich jak Dm sales.

W generowaniu leadów sprawdzają się też kampanie marketingowe realizowane w mediach społecznościowych. Warto prowadzić je w kilku serwisach jednocześnie. Dobrze jest też postawić na content marketing, czyli tzw. marketing treści. Przygotowywanie tekstów lub materiałów video na temat danych usług i produktów, a także innych zagadnień luźno związanych z ofertą naszej firmy, jest dobrym sposobem na budowanie świadomości marki, a ostatecznie skuteczne przekonanie klienta do podjęcia decyzji zakupowej. Ostatni rok pokazał, że warto inwestować w krótkie filmiki do tworzenia rolek. W stories warto pokazywać oferty na przemiennie z luźnymi tematami. Obecnie możemy dodawać bezpośrednie linki do sklepów, a także tworzyć sklep. Możesz wstawiać także lead magnety z linkiem do zapisu.

Tworząc nową kampanię warto zastanowić nad prawidłowym wyborem grupy docelowej, do której chcemy skierować kampanię i na tej podstawie dopasować odpowiednie metody oddziaływania na klienta, a także ich intensywność

Jakie wyróżniamy rodzaje leadów?

Gorące leady sprzedażowe klient już zna naszą ofertę bądź miał już z nami kontakt. Określane są również jako „krótkie”, dotyczą osób, które są gotowe do zakupu towaru lub usługi. Często są to osoby, które zapytały o ofertę lub trafiły do nas z polecenia, rekomendacji innych zadowolonych klientów. Na takiego klientem należy reagować w odpowiednio szybkim tempie. To klient zdecydowany na zakup. Zapewne posiada już niejedną ofertę. Szybko decyduję się na zawarcie umowy.

Leady ciepłe – inaczej leady marketingowe, oznaczają zainteresowanie produktem, jednak niekoniecznie klient chcę zakupić od razu. To na nich warto skupić dużo uwagi i przeprowadzić analizę ich zachowań. Przygotować zautomatyzowany system sprzedaży zwany lejek sprzedażowy. Poprzez odpowiedni e-mailing ocieplimy kontakt, a wtedy będzie skłonny nam zaufać. Zimne leady, to kontakty do osób, które nie przejawiają zainteresowania produktem/usługą.

Cold leads nie są jeszcze klasyfikowani jako potencjalni klienci. Próby nawiązania kontaktu są często bez efektów. To jednak równocześnie największa grupa naszych potencjalnych klientów. Tworząc leady warto kierować do nich treści edukacyjne, pielęgnować je i obserwować jak się zachowują. W celu ocieplenia stosujemy Lead Nurturing. Przygotowujemy proces zwany lejkiem sprzedażowym. Należy zautomatyzować akcje marketingowe, mailingi, londing page oraz oferty z rabatami i oferty specjalne. Polega na skierowaniu do potencjalnego klienta automatycznych, wcześniej zdefiniowanych komunikatów o charakterze informacyjnym, edukacyjnym lub angażującym, celem utrzymania relacji, przekazania kluczowych informacji i wskazaniu tzw. Trigger Points, czyli najlepszych momentów do kontaktu i sprzedaży. Celem jest rozbudzenie potencjalnego klienta naszą ofertą i koniec końców zmobilizować do zakupu. Sprawdzono z https://ikorektor.pl

To proces analityczny, określamy na przykład stopień, w jakim konsument jest zainteresowany danym produktem/ usługą to tzw. lead scoring. Ocena leada odbywa się na podstawie uzyskanych danych, tj.: wieku, statusu majątkowego, zainteresowań oraz aktywności na stronach internetowych.


Lead management

Celem jest zainteresowanie potencjalnego klienta ofertą i przeprowadzenie go przez odpowiedni proces zakupowy zwany, lejkiem sprzedażowym. Celem jest uzyska nie chęci zakupu.

Jeśli jesteś zainteresowany stworzeniem zautomatyzowanego procesu u siebie napisz do mnie kontakt@mikjafaszcza.pl lub kliknij poniżej.

[mailerlite_form form_id=1]

Dołącz do mnie na Instagramie i fb.

Co to lead? Co zyskujemy

Newsletter

Odbierz rabat 30 % na zakup e-booka lub usługi.

We don’t spam! Read our privacy policy for more info.

Wspomóź i udostępnij. Dziękuję.

29 komentarzy do “Co to lead? Co zyskujemy

  1. Jeśli chodzi o lead, to jak najbardziej jestem zaznajomiona ze znaczeniem w kontekście redagowania artylułu dziennikarskiego.

  2. Leady mam codziennie wpływają na mój mesendzer gotowe zapytania sprzedażowe od potencjalnych klientów. Nad automatyzacją się zastanawiam, nie wiem czy takie bombardowanie klienta z mojej strony mi się podoba 😁

  3. Spotkałam się już z tą nazwą, ale dla mnie to jest czarna magia i nie bardzo rozumiem o co w tym wszystkim chodzi

  4. Dla mnie to dalej mało zrozumiane , nie wnikam głębiej , ale materiał obszerny i szczegółowy .
    Pozdrawiam serdecznie

  5. Na pewno jest to jakiś sposób, choć tak jak moim przedmówcy, nie jestem przekonana, że chciałabym zasypywać mailami moich klientów 😃

  6. Bardzo ciekawy oraz interesujący temat,super że tutaj zaglądnęlam o krok jestem do przodu z informacjami:)

  7. Nie spotkałam się wcześniej z takim określeniem. Przeczytałam z ciekawością, bardzo interesujące informacje.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przewiń na górę