+48 732 799 879 kliknij i zadzwoń    Warszawa       kontakt@mikjafaszcza.pl

Jak nie stracić konta reklamowego na miesiąc?

Nie mogę dodać reklam na FB I IG mikjafaszcza

Od listopada tego roku Meta, właściciel Facebooka i Instagrama, wprowadził płatną subskrypcję, obiecując użytkownikom możliwość korzystania z tych platform bez reklam. Zapewne już większość z Was już to widział:

“Podejmij decyzję dotyczącą reklam. Z powodu zmiany przepisów w Twoim regionie możesz teraz wybrać, czy chcesz dalej korzystać z produktów Meta za darmo. W tym celu zezwól nam na używanie Twoich informacji na potrzeby reklam. Aby korzystać z produktów Meta bez reklam, możesz wykupić subskrypcję”.

Komunikat na Facebooku i Instagramie

To Czy jednak warto? Klienci donoszą o jednym dużym minusie: subskrypcja może być droższa niż się spodziewaliśmy oraz… w dalszej części artykułu, chyba najistotniesze !!!

Cena uzależniona jest od urządzenia, z którego korzystasz. Na smartfonie zapłacisz 59,99 zł miesięcznie, a na komputerze około 44,50 zł. Ale to nie wszystko! Od 1 marca 2024 roku za każde dodatkowe konto będą pobierane dodatkowe opłaty, w wysokości 6 euro miesięcznie w internecie i 8 euro miesięcznie w systemach iOS i Android.

Eksperci są sceptyczni, a użytkownicy zastanawiają się, czy warto inwestować w tę subskrypcję. Na razie dostępne jest dla użytkowników od 18. roku życia. Jeśli zdecydujesz się na subskrypcję, pamiętaj, że zmiana będzie możliwa dopiero za miesiąc.

Konsekwencje braku reklam:

Dlaczego to ważne? Każde prywatne konto jest powiązane z kontem reklamowym. Bez konta prywatnego na Meta nie masz dostępu do narzędzi reklamowych i biznesowych. Tracisz możliwość promocji własnych produktów, usług czy nawet swojego bloga. Miesiąc bez reklam to miesiąc, w którym tracisz potencjalne zasięgi, nowych obserwujących i tym samym wpływy związane z reklamami.

Warto się zastanowić, czy płatna subskrypcja bez reklam faktycznie jest dla Ciebie opłacalna, czy może warto poszukać alternatyw w promocji swojego biznesu czy treści. Decyzja należy do Ciebie, ale zanim zainwestujesz, dokładnie przemyśl, czy to naprawdę spełni Twoje oczekiwania.

Reklama w mediach społecznościowych, takich jak Facebook czy Instagram, to jedno z najskuteczniejszych narzędzi promocyjnych. Dzięki niemu docierasz do potencjalnych klientów, budujesz rozpoznawalność marki i zwiększasz zasięgi swoich usług czy produktów.

Dla biznesu, zwłaszcza na poziomie lokalnym, reklama w social media to kluczowy element strategii marketingowej. Bez niej trudno jest dotrzeć do lokalnej społeczności i zdobyć nowych klientów. Płatne subskrypcje bez reklam mogą ograniczyć Twoją widoczność, zwłaszcza jeśli konkurencja w danej branży jest duża. Zostanie Ci tylko organiczna reklama.

Osobiście, jako zwolennik reklam, nigdy nie pomyślałam o wykupieniu płatnej subskrypcji na Facebooku czy Instagramie. Reklamy są dla mnie nie tylko narzędziem biznesowym, ale także sposobem na odkrywanie nowych produktów i usług. Wydaje mi się, że płatna subskrypcja bez reklam pozbawiłaby mnie tej dynamiki i możliwości odkrywania czegoś nowego.

Po miesiącu można powrócić do wersji z reklamami i mieć możliwość dodawania własnych reklam, jak donoszą klienci, czy to się zmieni? Pewnie musimy poczekać na kolejne zmiany.

Reklama organiczna jak to wygląda, czy wystarczy aby zarabiać bezpłatnej reklamie na IG czy FB?

Posiadam kilka zamkniętych grup ogłoszeniowych na Facebooku, zrzeszających dużą społeczność, z czego jedna liczy nawet ponad 30 tysięcy osób na terenie Warszawy i okolic. Pozostałe grupy stale się powiększają. Jednak, niestety, część ogłoszeń dodawanych na tych grupach to jedynie udostępnienia postów na inne grupy.

Tu pojawia się problem, gdyż istnieje ryzyko, że Twój post nie zostanie zauważony, gdyż wiele osób przegląda te grupy jedynie poprzez udostępnianie postów na inne grupy. Kolejnym utrudnieniem jest liczba codziennie pojawiających się nowych ogłoszeń reklamowych na danej grupie. Trzecim problemem są ograniczenia narzucane przez algorytmy. Twój post może automatycznie trafić do spamu, a JA jako administrator nie zawsze mam czas, aby przeglądać wszystkie posty i je zatwierdzać – w końcu grupa jest darmowa.

Czwartym utrudnieniem jest brak informacji, gdy twój post trafia do spamu, co oznacza, że poświęcasz czas na udostępnianie postów na grupy, a nie dostajesz odzewu, co jest zrozumiałe ani informacji że nie został opublikowany.. Dodatkowo, algorytmy mogą automatycznie usuwać posty, a JA jako administrator nie jestem informowana. A algorytmy informują wystawcę posta, że NIBY administrator usunął!!!! nie prawda, ja nawet go nie widzę!!!! A co gorsze, kolejne posty są także blokowane i nic nie mogę zrobić, mimo że jestem administratorem grupy!!!

Ostatecznie, liczne ograniczenia algorytmów na Facebooku i Instagramie, takie jak bany za zbyt dużą liczbę udostępnień postów czy automatyczne usuwanie postów, mogą wpłynąć na efektywność reklamy na tych platformach. Dlatego, jeśli zależy Ci na dotarciu do potencjalnych klientów, warto zastanowić się, czy opłaca się wykupić subskrypcję na Facebooku i Instagramie. Istnieją inne miejsca do reklamy, ale pytanie, czy to wystarczy, skoro większość z nas spędza czas na social mediach?

Piątym aspektem są ograniczenia, które nakładają algorytmy na Facebooku i Instagramie. Jeśli udostępniasz zbyt wiele postów jednocześnie, ryzykujesz otrzymanie bana od algorytmów. Zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie istnieją restrykcje dotyczące ilości udostępnień, co może wpłynąć na zasięg Twojej reklamy.

Szóstym aspektem, na który warto zwrócić uwagę, jest kwestia subskrypcji płatnej na Facebooku i Instagramie. Choć może się wydawać atrakcyjną opcją, trzeba zastanowić się, czy warto zainwestować w tę usługę. Owszem, istnieją inne miejsca do reklamy, ale w dobie, gdy większość społeczeństwa spędza czas na mediach społecznościowych, warto rozważyć, czy uniknięcie ograniczeń algorytmów jest warte kosztów subskrypcji. Jeśli zależy Ci na reklamie płatnej i nie stracić miesiąca, może warto nie blokować sobie tego dostępu poprzez wykupienie subskrypcji lub poszukać alternatywnych ścieżek promocji.

Zapraszam Cię serdecznie do pozostawienia komentarza pod tym artykułem oraz do zapisania się na nasz newsletter! Twoja opinia jest dla mnie niezwykle ważna, ponieważ chcę dostarczać Ci treści, które naprawdę Cię interesują. Newsletter pozwoli Ci być na bieżąco z nowymi artykułami i poradami. Dołącz do naszej społeczności, a razem będziemy się rozwijać i czerpać wiedzę na tematy, które Cię fascynują. Dziękuję za wsparcie!

A jak jest z Tobą? Co sądzisz o płatnych subskrypcjach bez reklam? Czy rozważałaś/eś taką opcję? Daj znać w komentarzu, chętnie poznam Twoje zdanie na ten temat! 🤔💬 Widziałeś mój poprzedni post na temat subskrypcji: kliknij tu/

[mailerlite_form form_id=1]

Newsletter

Odbierz rabat 30 % na zakup e-booka lub usługi.

We don’t spam! Read our privacy policy for more info.

Jak nie stracić konta reklamowego na miesiąc?
Wspomóź i udostępnij. Dziękuję.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przewiń na górę