+48 732 799 879 kliknij i zadzwoń    Warszawa       kontakt@mikjafaszcza.pl

Nowości SEO- pozycjonowanie stron w 2023 roku

pozycjonowanie w 2023 roku co jest najważniesze

Czym jest SEO:?

Seo jest procesem, który ma na celu zoptymalizaniu strony aby zdobywała jak najwięcej wejść na stronę na dane zapytania w Google. Zadaniem SEO jest tak zoptymalizowanie strony aby, jak najwięcej, fraz obecnie słow czy nawet zdań. Parę lat temu wystarczyły frazy, było nawet czarne SEO. Z czasem google zabroniło stosowanie. SEO głównie ma za zadanie przygotowanie strony technicznie tak, aby roboty indeksujące mogły ją skanować oraz na przygotowaniu właściwej struktury i odpowiedniej treści przydatny potencjalnym klientom.

Pozycjonowanie co to?

Pozycjonowanie (ang. Search Engine Optimization – SEO, Web Positioning) to strategia marketingowa, proces pozycjonowania stron internetowych. Głównym celem jest zwiększenie widoczności twojej www. Na celu mamy pojawienie się w organicznych wyszukiwaniach w google na dane słowa, zdania czy frazy. Na pozycjonowanie mają wpływ różne procesy dotyczące działań SEO, które przeprowadza się off-site jest to pozyskiwanie wartościowych linków przekierowujących do naszej witryny. On-site to: optymalizacja publikowanej treści na stronie, kodu strony oraz wprowadzanie działań UX (User Expierience).

1. Wyszukiwanie głosowe

Wyszukiwanie głosowe to coraz częstszy sposób wyszukiwania informacji. Nie mamy czasu na wpisywanie hasła, czy fraz, aby odszukać interesujące nas dane.

Podczas wyszukiwania korzystamy z voice search, jest to bardzo wygodna forma. Najczęściej wykorzystujemy podczas jazdy samochodem czy innych czynności. Okazuje się, że wyniki szybciej są nam pokazywane, niż w tradycyjnym sposobie stron SERP, dlatego warto układać odpowiednie treści.

Dotychczas bardziej skupialiśmy się na odpowiednich frazach, z czasem na długi ogon – (long tail). Wcześniej ok. 2004 roku nie odnosiło się do branż SEO i SEM, wykorzystywano w marketingu ogólnie, koncepcji ekonomicznej. Więcej można poczytać w książce Chrisa Andersona „The Long Tail”. Długi ogon to zdania, ale bardziej ogólnikowe np: tanie czerwone okulary.

W serwisie Startup Bonsai, w 2022 roku 27% światowej populacji korzystało z wyszukiwania głosowego na urządzeniach mobilnych, tendencja od tamtego czasu jest wzrostowa. Najczęściej z tej formy wyszukiwania korzysta grupa wiekowa od 18-34 – 77%.

Social media także często wykazują największe zainteresowanie w tej grupie. Dodając reklamy płatne, często w wynikach wskazywana jest ta grupa wiekowa.

Dlatego warto rozważyć nowy sposób, jeśli zależy nam na rozwoju ryku sprzedaży naszych usług czy produktów.

Jak tworzyć treści pod kątem voice search 2023 roku?

W celu utworzenia odpowiedniej treści pod wyszukiwanie głosowe należy zwrócić uwagę na odpowiednio złożone frazy. Kluczem w tej kwestii, jest zrozumienie, na czym polega różnica przy tworzeniu treści na wyszukiwanie tradycyjne a voice search. Pisząc treść, warto skupić się na naturalnym tworzeniu zdań.

W wyszukiwarce zazwyczaj wpisujesz ” różowe buty w Krakowie”, w celu dostosowania pod wyszukiwanie głosowe skupić należy się na lepszym dopasowaniu. “gdzie zakupię stacjonarnie w Krakowie różowe buty”.

Kluczem jest tak ułożenie zdania, jak zazwyczaj wymawiasz, gdy coś szukasz.

Jak Optymalizować strony pod głosowe wyszukiwanie

  • umieszczeniu w witrynie sekcji FAQ,- teraz będzie bardziej wartościowa
  • umieszczeniu w treści naturalnych fraz/pytań, jakich prawdopodobnie będą używać potencjalni klienci,
  • implementowaniu danych strukturalnych,
  • stworzeniu witryny przyjaznej dla użytkowników mobilnych,
  • stworzeniu wizytówki Google (dla firm lokalnych)

2. Wyszukiwanie wizualne 2023 roku

Odpowiedni opis zdjęć to kolejny bardzo ważny aspekt, nie od dziś. Ta część często jest pomijana, a dużo możemy na tym stracić. Jak prawidłowo optymalizować zdjęcia pod wyszukiwanie wizualne?

Dodając zdjęcie, mamy dwa miejsca do odpowiedniego opisu. Warto jeszcze rozważyć:

  • dodaj atrybuty ALT; opisz dokładniej, co przedstawia zdjęcie.
  • podczas zapisu zadbaj o opis.
  • zadbaj o jakość, rozmiar i rozdzielczość obrazów;
  • umieść najważniejszy obrazy jak najwyżej na stronie.
  • stwórz mapę obrazów dla swojej witryny;
  • użyj danych strukturalnych;

3. Marketing wideo

Od kąt weszły rolki, marketing video zagościł na naszych social mediach na stałe. Jednak nadal treści stałe są jak najbardziej wskazane. Tworzenie blogów jest jednym z kluczowych sposobów na pozycjonowanie google danej firmy.

Warto na stronie zamieszczać także filmy, które należy odpowiednio opisać, pod kątem wyszukiwarek. Opis ma zawierać informacje, o tematyce filmu. Osobiście, gdy szukam informacji, zdecydowanie preferuję kontent pisany. Jednak poszukując szybkich zapytań, chętnie obejrze wideo.

Dlatego zalecane w 2023 roku w SEO, nie może go zabraknąć formatów wideo. Według danych z portalu WebFX witryna ma 53 razy większe prawdopodobieństwo pojawić się na pierwszej stronie w SERP-ach, jeśli zawiera materiały wideo.

Według danych dostępnych w serwisie Blogging Wizard prawie 70% konsumentów woli dowiadywać się o usłudze lub produkcie z krótkich filmów niż z treści tekstowych.

4. Indeksowanie mobilne

Od niedawna, google kładzie duży nacisk, aby strony były dostosowane mobilnie. Jeśli zależy Ci na pozycjonowaniu strony. Wyszukiwarka przy ustalaniu rankingu SERP-ów bierze pod uwagę przede wszystkim wersję mobilną strony i to ją umieszcza w swoim indeksie.

Z roku na rok, coraz częściej korzystamy z telefonów komórkowych. Dlatego, jeśli zależy Ci na czytelnym odbiorze Twojej strony www, musisz zadbać o wersję mobilną. Zwróć uwagę czy jest czytelna od strony technicznej, wizualnej dla Twoich odbiorców.

Według danych dostępnych na stronie Google w sekcji dla developerów szybkość ładowania stron mobilnych jest głównym czynnikiem rankingowym.

5. Strony w technologii AMP

Kolejnym ważnym czynnikiem są strony w technologii AMP (ang. Accelerated Mobile Pages), dzięki któremu ładują się szybciej i są lepiej odbierane przez użytkowników. Utworzone w tym systemie AMP, witryny spełniają wszystkie wymogi Google dla wersji mobilnych, dlatego w 2023.

6. Parametr E-A-T

EAT (ang. expertise – authoritativeness – trustworthiness) to kryterium, według którego Google ocenia jakość stron internetowych. 

Pod uwagę grane jest wiarygodność danego artykułu. Kolejnym ważnym aspektem jest przydatność. Lepiej pisać rzadziej, ale dać odbiorcy przydatne informacje. Jeśli jest możliwość, to dołącz, źródła skąd są dane badania, czy wyliczenia….

Jeśli zajmujesz się finansami, zdrowiem tu szczególnie ważne są potwierdzenia jakości czy skuteczności danych informacji. Nie można użytkownika wprowadzać w błąd. To nie etyczne, a zarazem wpływa na dalsze życie czytelnika. Często podejmujemy ważne decyzje, czytając artykuły na blogach czy stronach branżowych.

Jak optymalizować wpisy pod wskaźnik EAT w 2023 roku?

EAT “Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness”, to kryteria oceny stron internetowych przez algorytm Google,

  • twórz atrakcyjne treści dla użytkownika;
  • cel strony, do jakiej grupy, niszy jest skierowana. Trzymaj się danego kursu.
  • zadbaj o to, aby content zawierał wyłącznie rzetelne i sprawdzone informacje;
  • umieszczaj w artykułach linki do źródeł;
  • publikuj treści eksperckie w danej dziedzinie;
  • pozyskuj back linki z wiarygodnych i podobnych tematycznie stron.

6. Core Web Vitals

Core Web Vitals (CWV) to wskaźniki szybkości oraz wydajności twojej strony. Ma duży obecnie wpływ na wyniki w google. Ma wpływ na zaangażowanie odwiedzającego. Ile razy odwiedziłeś stronę i nie mogłeś się doczekać aż wgrają się chociaż zdjęcia.

  • Largest Contentful Paint (LCP) – czas renderowania na stronie. Za dobry wynik uznaje się wartość od 0 do 2,5 sekundy
  • First Input Delay (FID) – opóźnienie przy pierwszym działaniu, czyli czas mierzony od momentu pierwszej interakcji z witryną, do momentu, gdy przeglądarka jest w stanie przetworzyć dane żądanie. Wartość nie powinna przekraczać 0,1 sekundy.
  • Jak więc zoptymalizować FID? W pierwszej kolejności warto usunąć wszystkie niepotrzebne wtyczki i moduły w systemie CMS. Oprócz tego znaczenie mają takie kwestie jak:
    • 1. uporządkowanie i uproszczenie skryptu,
    • 2. podzielenie skryptu na krótsze sekcje,
    • 3. aktualizacja oprogramowania,
    • 4. dobry hosting,
    • 5. optymalizacja techniczna strony (m.in. odpowiedni rozmiar i waga zdjęć).
  • Cumulative Layout Shift (CLS) – wskaźnik określający stabilność wizualną strony. Informuje o tym, jak wiele elementów uległo przesunięciu po pełnym załadowaniu witryny. Wartość powinna być mniejsza niż 0,1.

7. Dodatkowe elementy w SERP-ach

Pozycjach w SERP-ach jest ważna, ale liczy się też prezentacja wyników. Wyszukując w internecie, jak daleko przechodziłeś? Założę się, że maksymalnie do 3 podstrony . To jest Twój cel. Badania właśnie to pokazują. Nie raz zwracałam sama na siebie, gdy znałam te wyniki, i tak zazwyczaj było. Goolgle daje możliwość wprowadzenia elementu (rich snippets). Wyszukiwarka Google pozwala na wyróżnienie strony internetowej na wiele sposobów. Jednym z nich jest wprowadzenie rich snippets. Do opisu można wprowadzić dodatkowe elementy, które wspomagają łatwiej podjąć decyzję, gdzie klinie dany użytkownik.

Czym dokładnie są rich snippets oraz jaki mają wpływ na SEO strony?

W opisie można dodatkowo wyróżnić:

  • miejsce i datę wydarzenia,
  • średnią ocenę użytkowników oraz ilość opinii,
  • stan, cenę i dostępność produktu,
  • zdjęcia,
  • nawigację strony (breadcrumbs),
  • datę publikacji oraz autora artykułu.

Jak można rozszerzyć te funkcję rich snippets?

  • Darmowe narzędzie od Google, dostępne w usłudze Search Console.
  • Zmiany w kodzie źródłowym.
  • Dodanie wtyczki np. Yoast seo

8. Wyszukiwanie lokalne

Temat zapewne najczęściej wyszukiwany. Szukając fryzjera, warsztatu samochodowego- czyli usług codziennych, zawsze szukamy koło siebie.

Jeśli działasz na rynku lokalnym, zawróć szczególnie uwagę na frazy kluczowe. Bardzo duże znaczenie ma posiadanie wizytówki w Google. Sama prowadzę biznes stacjonarny od lat i 99% osób, które do mnie przyjeżdża, wyszukuje mnie właśnie w wyszukiwarce Google. Posiadam także profile w social mediach, jednak profil firmy na Google jest podstawą. Pozostałe miejsca tylko wspomagają marketingowo. Oczywiście, to także zależne od rodzaju biznesu. Mam także wprowadzony marketing automatyczny, który wspomaga dodatkowo, zaopiekowaniem się już stałym klientem.

9. Podstawowa optymalizacja i link building nadal jest istotna

Bardzo ważne jest wprowadzenie protokołu SSL, bez tego tracisz w wyszukiwarkach. Często bywa, że gdy klikniesz link, dalej nie możesz wejść. Wyskakuje ostrzeżenie, że strona nie jest zabezpieczona, wchodzisz na własne ryzyko. Ja często nie wchodzę dalej.

Czytelny i wartościowy tekst oraz optymalizacja techniczna.

Zadbaj o back linki, są to wysokiej jakości zwrotne linki, słabe nie dadzą efektu. Wyróżnia się dwa rodzaje backlinków: dofollow i nofollow. Często backlinki ukryte są pod Anchorami. Najczęściej są ukryte pod nazwa marki lub pod słowem kluczowym.

Jeśli artykuł Ci się podoba, będzie mi miło jak zostawisz komentarz, chętnie na niego odpowiem.

Nowości SEO- pozycjonowanie stron w 2023 roku
Wspomóź i udostępnij. Dziękuję.

21 komentarzy do “Nowości SEO- pozycjonowanie stron w 2023 roku

  1. Warto wykorzystać te porady aby rozwinąć swój biznes online.
    Wpis był bardzo pomocny.

  2. Natchnął mnie ten artykuł. Szczerze mówiąc od razu zrobiłam research mojej firmy głosowo😁wyszukało 😁
    Reszta informacji też mocna, dziękuję bardzo za obszerne objaśnienia 😁
    Pozdrawiam serdecznie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przewiń na górę